Webes szolgáltatások és marketing megoldások

Weboldal építés, webáruház karbantartás, kreatív szövegírás, digitális tartalomgyártás, brandépítés, marketingstratégiák meghatározása, linképítés, SEO, SMM, PPC kampányok… minden egy kézben.

Nincs polcról levehető, konzervben kapható marketingstratégia. Bizonyos elemek cserélhetők ugyan, de minden vállalkozás, minden termék, minden szolgáltatás eltérő marketingstratégiát igényel, amelyet az adott célközönséghez kell igazítani. Ennek kidolgozása a legelső és legfontosabb dolog, bármit is szeretnénk üzenni leendő vagy akár meglévő partnereinknek. Fontos tudni, hogy ki a célközönség, várhatóan milyen életkorú, milyen nemű, mik a szokásaik, milyen problémára kereshet megoldást, milyen gondolatokkal kelnek fel reggel… és vajon milyen érzéseket ébreszt benne az üzenetünk?

Korunk vállalkozásai – legyen az egy manufaktúra vagy egy nagyvállalat – naponta vívják meg saját csatáikat a konkurenciával a partnerek megtartásának és megszerzésének érdekében. A haditerv irodaházak tárgyalóiban születik, a hódított területet pedig felfelé ívelő grafikon jelzi. Akárcsak egy háború, egy reklámkampány sem csupán egyetlen fronton zajlik. Az óriásplakáttól a vírusvideókon keresztül egy népszerűsítő rendezvényig minden egyetlen célt szolgál; szélesebb ügyfélkörre szert tenni. Egy jól kitalált kampány egyes elemei erősítik egymást, és minden eleme szükséges a siker eléréséhez.

Csak egy példa: ha termékünk bevezetéséhez egy nyílt napot szervezünk, az jó. Ha ott színpadi produkció is lesz, az kiváló. De ha ezt nem, vagy rossz helyen hirdetjük meg, az egész rendezvény csupán töredékét hozza annak a sikernek, amit elvártunk volna tőle. Ha ezt rendszeresen szeretnénk megismételni, akkor igenis gondolni kell erre a költségvetés kialakításakor, a jövőbeni terveket még jóval az első „kapavágás” megkezdése előtt tisztázni kell, mert ilyen esetben például egy werkfilm később busásan megtérülhet, ahhoz pedig célszerű az egész folyamatot rögzítenie egy stábnak, de az első alkalommal készült rendezvényfotók is felhasználhatók a következő eseményhez.

A keresőoptimalizálás (SEO) és és közösségépítés mára már egy külön szakmává nőtte ki magát. Talán az első és legfontosabb szabály az, hogy egy weboldal semmit nem ér, ha nem találják meg. Hiába csillog-villog, ha nem találjuk meg vele a célközönséget. Sok weboldalt évekkel ezelőtt elkészített valaki, aztán komolyabb karbantartás vagy ráncfelvarrás nélkül azóta is üzemel. Tény, hogy hiba nélkül, de látogatót is egyre kevesebbet hoz, míg végül már nem éri meg fenntartani. Ha weboldalunk elkezdett visszaesni a keresők találati listáján, akkor a konkurencia valószínűleg komoly energiát fordít az internetes tartalmainak optimalizálására. A megoldás: keresőoptimalizálás, linképítés, social media marketing és közösségépítés.

Egy keresőbarát weboldal már fél siker, de ez önmagában sokszor még kevés. Számtalanszor előforduló óriási hiba, hogy a vállalkozások úgy tekintenek a weboldalukra, mint egy önfenntartó rendszerre, amit elég volt egyszer megvásárolni, aztán egy életre le van tudva a probléma. Aztán egy nap a szomszéd hentest előbb dobja ki a kereső, mint a mi autókereskedésünket. Napi aktivitással közösséget építeni, videókkal népszerűsíteni vállalkozásunkat nem igazán pénz, hanem ötlet és hajlandóság kérdése. Persze fizethetünk szponzorált hirdetésekért komoly összegeket, de egyszerűbb, olcsóbb és tartósabb megoldás a rendszeres tartalomközlés. Hogy ezt közösségi oldalak segítségével, vicces képek megosztásával, hírlevél rendszeres küldésével, online rádió üzemeltetésével vagy szakmai blog írásával érjük el, szinte mindegy is, a lényeg, hogy rendszeresen friss tartalommal jelentkezzünk. Nem véletlen, hogy a nagyobb vállalatok külön részleget tartanak fenn az internetes kampányok kezelésére. Egy jól összehangolt online reklámstratégiával rövid idő alatt vissza lehet csábítani a weboldalra az évek során máshová vándorolt látogatókat, sőt, a közösségépítés és a keresőoptimalizálás közös használatával nagyobb sikereket könyvelhetünk el, mint valaha.

Az internet óriási előnye, hogy akár azonnali eredményeket is láthatunk kampányaink sikeréről. Nem csupán a látogatók mennyiségéről, de földrajzi elhelyezkedéséről, életkoráról, neméről, érdeklődési köréről és akár anyagi helyzetéről is pontos információkat szerezhetünk. Ez rengeteget segít a különféle kampányok összehangolásában, ne feledjük tehát, hogy a keresőoptimalizálás és közösségépítés után érdemes az oldalunkról érkező statisztikákat kielemezni, majd a kampányainkat ezen eredményeknek megfelelően, tudatosan alakítani a későbbiekben.

Fontos rövidítések a témakörben:

SEO – Search Engine Optimization

SEM – Search Engine Marketing

SMM – Social Media Marketing

SMO – Social Media Optimization

Munkáink webes szolgáltatások témakörben

A webes szolgáltatások esetében szinte mindig érdemes inkább egy átalánydíjas marketingcsomagot vákasztani a hagyományos, projekt-alapú üzleti modellel szemben, hiszen a keresőoptimalizálás, webáruház kezelés vagy épp kampányok futtatása rendszeres és folyamatos törődést igényelnek. Átalánydíjas webes csomagok esetén a partner igényeihez igazodunk, ráadásul választható kiegészítő szolgáltatásként akár katalógusfotózás, kiállítási arculat tervezés, reklámanyag gyártás vagy akár reklámfilm készítés is, mely midnen esetben hasznos kiegészítője lehet kampányainak. A költségek így minden hónapban ugyanakkora kiadást jelentenek a vállalkozás számára, függetlenül attól, hogy milyen mennyiségű és jellegű szolgáltatásra van éppen szükség.

A Marketing Content Services Media Group webes szolgáltatások és marketing megoldások oldal kapcsolódik a marketing, kampány, reklám, weboldal készítés és karbantartás, keresőoptimalizálás vagy keresőszavazás, keresőbarát webáruház, közösségi média, közösségépítés, optimalizálás és SEO, PPC kampányok és SMM, SEM, SMO, after-sales, reklámkampány, marketing stratégia, tanácsadás, upsell, kampánykezelés és keresőmarketig, adwords, remarketing témakörökhöz.